
Projekcja opery ze wstępem muzykolożki, Katarzyny Naliwajek.
Symboliczny las jako miejsce spotkania myśliwego i potencjalnej zwierzyny, którą można zranić i tropić po śladach krwi, w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego umiejscowiony jest we współczesnym lesie – w barze, gdzie rytuał ranienia i chwytania w pułapkę jest odprawiany równie doskonale. Melizanda (zjawiskowa rola Barbary Hannigan) jako naznaczona traumą i lękiem uciekinierka jest idealnym materiałem na trofeum patriarchalnego predatora numer dwa.
Nigdy wcześniej w operze cisza i czas nie zostały potraktowane z taką powagą i podniesione do rangi pierwszoplanowych wyznaczników formy. Powolny i majestatyczny motyw lasu otwiera operę i wrota naszej percepcji. Odtąd zanurzamy się coraz głębiej w sferę symboli dźwiękowo-amplifikowanych przez Debussy’ego.
Sprawdź lokalizację na mapie