Jest rok 1913, prosto po premierze baletu przyszłości – Święta wiosny, które w otoczeniu skandalu zostało ściągnięte z afisza. Okrzyknięty Bogiem tańca Niżyński, nie poddawał się, publiczność nadal chciała go oglądać tańczącego. Diagilew zdecydował o odpoczynku twórczym Niżyńskiego w ramach tournée po Ameryce Południowej. Na statku „Avon” Wacław Niżyński oddawał się na pokładzie codziennym baletowym ćwiczeniom, wzbudzając duże zainteresowanie podróżnych.
Na pokładzie statku płynęła także młoda adeptka Romona de Pulszky, współpracująca z Zespołem Diagilewa. Długa morska podróż i to wszystko, co wydarzyło się w drodze do Ameryki Południowej, było nowe i wyjątkowe. Niżyński uwolnił się ze smyczy, swojego mentora, opiekuna i kochanka Sergiusza Diagilewa, a pozostawiony samemu sobie, nie miał innego wyjścia jak tylko stać się „dorosłym” i pierwszy raz w życiu podejmować samodzielne decyzje. Rzucił się w otchłań morskich głębin i na statku „Avon” oświadczył się Romoli, kilka dni później wziął z nią ślub w Buenos Aires.
Film jest trzecią częścią filmowego serialu teatralnego, którego realizację rozpoczęliśmy w 2020 roku. W każdej z nich nawiązujemy do rodziny Niżyńskich. W pierwszej części odwoływaliśmy się do motywu OFIARY, zawartego w Święcie wiosny, w drugiej natomiast interpretowaliśmy Popołudnie Fauna.
Premiera na pofilu fb organizatora
Projekt współfinansowany przez m. st. Warszawa.
Sprawdź lokalizację na mapie