Kalendarz wydarzeń

  • „Uciekinierki” w Teatrze Ateneum

    Dwie kobiece postaci z bagażami na różowo-niebieskim tle, kobieta ubrana na biało siedzi na walizce, obok stoi kobieta ubrana na niebiesko z walizką w ręku. Nad nimi biały napis dużymi literami:

    Margot, po 20 latach monotonnego życia rodzinnego decyduje się opuścić dom, by wreszcie spróbować egzystować na swoich zasadach. W tym samym czasie Claude opuszcza dom spokojnej starości, bo czuje, że jeszcze chwila, a zanudzi się tam na śmierć. Obie bohaterki dosłownie stają sobie na drodze w realizacji marzeń o nowym życiu. Tak rozpoczyna się seria emocjonujących przygód, które stwarzają uciekinierkom szanse na przyjaźń i demonstrację kobiecej solidarności, ale przede wszystkim poczucie, że...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Krawiec Niteczka” w Teatrze Lalka

    Rysunek mężczyzny z brodą w czerwonych spodniach i zielonej koszuli wspinającego się na rachityczną drabinkę z igłą z nicią w ręku na tle nieba. Niebieskie napisy na górze.

    Akcja teatralnej adaptacji baśni Kornela Makuszyńskiego rozpięta została pomiędzy pracownię krawiecką a… niebo. Droga, jaką odbywa tytułowy bohater pełna jest przygód i niebezpie­czeństw. W lalkowym przed­sta­wie­niu przyjaźń zostanie wysta­wiona na niejedną próbę, a serce nie raz zabije mocniej ze strachu albo z miłości. źródło: Teatr Lalka

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • Koncert Chopinowski w Starej Galerii ZPAF

    Logo, czerwony zygzak po lewej stronie, obok wyjustowany do prawego marginesu dużymi czarnymi literami tekst:

    Katarzyna Hushta fortepian FRYDERYK CHOPIN (1810-1849) Nokturn cis moll op. posth / Nocturne in C sharp minor op. posth. Grande Valse Brillante a-moll op. 34 nr 2 / Grande Valse brillante in A minor op. 34 no. 2 Walc cis-moll op. 64 nr 2 / Valse in C-sharp minor op. 64 no. 2 Nokturn Es-dur op. 9 nr 2 / Nocturne in E flat major op. 9 no. 2 Scherzo h-moll op. 20 nr 1 / Scherzo in B minor op. 20 no. 1 Mazurek B-dur op. 17 nr 1 / Mazurka in B flat major op. 17 no. 1 Mazurek e-moll op....

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Cesarz” w Teatrze Ateneum

    Na czarnym tle, zdjęcie aktorów ubranych na czarno, na złotej kanapie siedzi starszy mężczyzna, sześcioro ludzi wpatruje się w niego. Na górze żółtymi literami tekst:

    Teatralna adaptacja słynnej książki Ryszarda Kapuścińskiego. Cesarz to wielogłosowa opowieść o władcy Etiopii Hajle Sellasje I i jego dworskiej świcie. Pod koniec lat 70-tych Cesarz był w Polsce lekturą obowiązkową. Czytelnicy bez trudu odnaleźli na dworze etiopskiego monarchy totalitarny „czerwony dwór” KC PZPR. Ale Cesarz, poddając analizie mechanizmy dworskie, bo to one z etiopskiego dyktatora czynią wszechmocnego władcę, zawiera przesłanie uniwersalne. Kapuściński mistrzowsko żongluje w...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Jentl” w Teatrze Żydowskim

    Białe napisy na tle czarnobiałego zdjęcia dwóch kobiet.

    „Jentl” Izaaka Baszewisa Singera i Leah Napolin na podstawie opowiadania „Jentl” Izaaka Baszewisa Singera. Współczesne odczytanie tekstu Singera rozsławionego przez film w reżyserii Barbary Streisand. Jej hollywoodzką interpretację uznaje się za kanoniczną, ale przez samego Singera uznana została za niezgodną z sensem i ideą zawartą w jego opowiadaniu „Jentl, chłopak z Jesziwy”. Przedstawienie solidaryzuje się z kobietami. Tymi sprzed wieków i tymi walczącymi o swoje prawa dzisiaj. Historia...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „(Nie)długo i szczęśliwie” - pokaz filmu w Artystycznym Domu Animacji

    Zdjęcie czterech młodych par siedzących na schodach na biało i pomarańczowo napis:

    Cztery małżeństwa dowiadują się, że ich śluby były nieważne, bo zostały udzielone przez osobę podszywającą się pod księdza. Czy zgodzą się po raz kolejny powiedzieć sobie "tak", a może wykorzystają tę nadarzającą się okazję do rozstania? źródło: DK "Włochy"

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Capri - wyspa uciekinierów” w Teatrze Powszechnym

    Czarno biała grafika. Z czarnego tła wyłania się horyzont budowany z poziomych białych pasów o rosnącej do środka szerokości. Na tle tych pasów ptak. Na górze biały napis

    Zapowiedź reżysera, Krystiana Lupy: Imperator Tyberiusz, Jezus Chrystus... Jean Luc Godard, Fritz Lang, Brigitte Bardot – Le mépris. Tu Jean Luc Godard kazał w swoim filmie „Pogarda” kręcić sceny ze swojej upartej wizji Odysei, na tarasie Casa Malaparte miał Odyseusz w ostatnim ujęciu filmu zobaczyć ojczystą Itakę. Ponieważ jednak śmierć producenta przerwała tę podróż, podróż Odyseusza, podróż Fritza Langa, podróż Jean Luc Godarda – Odys zostaje w tym domu razem z filmową ekipą... Tu, w...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „next to normal” w Teatrze Syrena

    Kobieta w czerwonej sukience, ostrożnie stawia kroki, na biało tekst:

    "next to normal" to rockowy musical o rodzinnej tajemnicy. W USA nagrodzono go Pulitzerem w dziedzinie dramatu oraz trzema nagrodami Tony, musicalowymi odpowiednikami Oscarów. Na Broadwayu spektakl wywołał sensację i został okrzyknięty przełomowym we współczesnych dziejach musicalu. Potężna dawka rocka w połączeniu z frapującym tematem pozwoliły zrewolucjonizować gatunek i od lat przyciągają tłumy widzów na całym świecie. Goodmanowie to pozornie normalna rodzina: Diana zajmuje się domem, Dan...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Rewizor” - premiera w Teatrze IMKA

    Zdjęcia dwóch aktorów w kostiumach na czarnym tel. Białe napisy.

    „Rewizor" Gogola z Krystyną Tkacz, Tomaszem Karolakiem i Łukaszem Kosem - w rolach reżysera oraz tytułowej - tworzy wybuchową mieszankę śmiechu i refleksji, która nikogo nie pozostawi obojętnym. Gogol pisał, że w jego sztuce jest tylko jeden pozytywny bohater: to śmiech, który może odczarować zło świata. Świetny spektakl gwarantuje znakomita obsada: Krystyna Tkacz, Jowita Budnik, Joanna Niemirska, Tomasz Karolak, Wojciech Błach i Łukasz Kos. A Tomasz Karolak, który w spektaklu gra...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Atrakcyjna wdowa” w Teatrze Komedia

    Na tle niebieskich cegieł, po lewej na różowo tytuł spektaklu:

    Prawdziwe życie zaczyna się po pięćdziesiątce... Jeśli masz wątpliwości lub jeśli chcesz się utwierdzić w tym przekonaniu, musisz koniecznie zobaczyć komedię musicalową „Atrakcyjna wdowa”. Ta, oparta na prawdziwej historii, opowieść zaczyna się, gdy urocza, zadziorna i optymistyczna Bobby50+ traci swojego wieloletniego męża. W jednej chwili jej życie wypada z utartych, rutynowych i wygodnych torów dostatniej egzystencji pośród nowojorskiej śmietanki towarzyskiej i zaczyna przypominać jazdę na...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Sługa dwóch Panów” - spektakl w DK Kadr

    Na zielonym tle, zdjęcie kobiety w stroju służącej i dwóch mężczyzn, na czarno tekst:

    Barwna, włoska komedia dell’arte z polskimi akcentami. Truffaldino to głodny sługa, który, aby żyć i jeść lepiej, decyduje się na pracę dla dwóch Panów, nie mówiąc pierwszemu o istnieniu drugiego. Napisana przez Carlo Goldoniego w XVIII wieku sztuka, przedstawia typowy wątek Komedie dell’Arte z rozterkami kochanków w tle, tradycjami antycznego mimu, błazeńskich popisów i rzymskiej pantomimy. Podróż do świata tętniącego kolorami, muzyką i ogromną dawką fantastycznego poczucia humoru. źródło:...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Waitress” w Teatrze Muzycznym Roma

    Biało-różowy napis

    „Waitress” to musical po raz pierwszy pokazany na nowojorskim Broadwayu w 2016 roku. Muzykę i teksty piosenek napisała Sara Bareilles, a libretto Jessie Nelson (na podstawie filmu wg scenariusza i w reżyserii Adrienne Shelly). Jest to historia kobiety, która próbuje wyrwać się z nieudanego małżeństwa, odzyskać wolność i możliwość samodzielnego decydowania o własnym losie. Ta musicalowa opowieść – wzruszająca i poruszająca, a zarazem pełna humoru i dowcipu – spotkała się z wielkim uznaniem...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Bliżej chmur. Zaraz spadam" - premiera w Teatrze Collegium Nobilium

    Na różowo-niebieskiem tle biało-czarna kobieca twarz ukazana z profilu. Napis Bliżej chmur. Zaraz spadam premiera 22 stycznia 2022 reż. Ewa Konstancja Bułhak

    Spektakl w reżyserii Ewy Konstancji Bułhak.

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Uczta” w Nowym Teatrze

    Zdjęcie ze spektaklu: samotna aktorka na scenie na tle scenografii z prostopadłościanów.

    Rzecz o Erosie, może też trochę o miłości. Spektakl na podstawie „Uczty" Platona .

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Kto chce być Żydem?” w Teatrze Współczesnym

    Na szarym tle, brązowe sylwetki przechadzających się ludzi, na czarno tekst:

    Są co najmniej trzy powody uroczystej rodzinnej kolacji: pani domu otrzymała właśnie tytuł profesorski, jej brat Marek chce przedstawić swojej narzeczonej członków jej przyszłej rodziny, córka gospodarzy przyjeżdża z Ameryki z narzeczonym – amerykańskim Żydem polskiego pochodzenia, jak sam się przedstawia. Przy okazji, pani profesor oznajmia, że podjęła decyzję o przejściu ma judaizm. Zapowiada się miłe, rodzinne spotkanie przy dobrym jedzeniu i wykwintnych trunkach... źródło: Teatr Współczesny

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Rewizor" - premiera w Teatrze Imka

    Plakat spektaklu Rewizor - twarz aktora Tomasza Karolaka z otwatymi ustami. Tytuł spektaklu, wymienieni są jego twórcy oraz logo Teatru Imka

    „Rewizor” Gogola z Krystyną Tkacz, Tomaszem Karolakiem i Łukaszem Kosem – w rolach reżysera oraz tytułowej – tworzy wybuchową mieszankę śmiechu i refleksji, która nikogo nie pozostawi obojętnym.

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • Henry Purcell: „Dido and Aeneas” w Teatrze Królewskim

    Na białym tle, po lewej godło Polski z czerwoną koroną, po prawej czarnymi literami tekst: Polska Opera Królewska

    Dido and Aeneas (Dydona i Eneasz) to pierwsze dzieło dramatyczne „brytyjskiego Orfeusza” – Henry’ego Purcella. Okoliczności powstania tej trzyaktowej opery do libretta Nahuma Tate’a spowijają jednak mroki historii. Oryginalny rękopis zaginął. Brak też pewności co do tego, czy prawykonanie opery w Chelsea w 1689 roku nie było w istocie wznowieniem wystawianego już wcześniej spektaklu. Pewnym jest natomiast, że w XX wieku dzieło to zyskało należytą sławę i stało się jedną z najczęściej...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Gdybym cię nie poznał” w Teatrze Współczesnym

    Wszystko zaczęło się od niewinnego pocałunku dwojga dzieciaków... Pogrążony w żałobie po stracie żony i dzieci Eduardo zapada w sen, w którym pragnie wyśnić alternatywną wersję swojego życia. Chce nigdy nie spotkać ukochanej Elisy i tym samym nie przeżyć tak bolesnej straty. Okazuje się jednak, że niezależnie od podjętych decyzji ścieżki Eduardo i Elisy zawsze się przecinają – choć oni nie zawsze potrafią to dostrzec. „Gdybym cię nie poznał” to opowieść o nieoczywistej naturze miłości, to...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Niepokój nauczycielski” w Teatrze Rampa

    Zdjęcie aktorki otrzymującej bukiet kwiatów na tle szkolnej scenografii.

    W opartym na faktach show mgr Marzena szczerze opowiada o drodze młodej wuefistki, która wspięła się na sam szczyt - została dyrektorką szkoły i gwiazdą „Losu nauczycielskiego”. Czy Marzena Świrska-Wnerwińska poradzi sobie jako dyrektorka i ogarnie setki rozwydrzonych dzieci a przede wszystkim – ich rodziców? Przekonaj się sam i przyjdź na szkolne zebranie. źródło: Teatr Rampa

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Cabaret” w Teatrze Dramatycznym

    Zdjęcie aktorki w czarnym stroju i ozdobie we włosach obejmującej swoje ramiona dłońmi w czarnych długich rękawiczkach.

    Meine Damen und Herren, Ladies and Gentlemen! Witajcie w Kabarecie Kit Kat, witajcie w przedwojennym Berlinie, mieście, które potrafi bawić się jak żadne inne! Jesteśmy świadkami romansu piosenkarki kabaretowej i amerykańskiego pisarza. Żyjemy szalonym światem kabaretu, ale czujemy też rosnącą atmosferę zagrożenia za jego drzwiami. Berlin przypomina Titanic - orkiestra gra w najlepsze, ludzie wirują w tańcu, a statek za chwilę zderzy się z górą lodową. Na podstawie sztuki Johna Van Drutena i...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl