Kalendarz wydarzeń

  • „Once” w Teatrze Roma

    Dwoje aktorów na tle ceglanej ściany, on z gitarą. Białe napisy.

    „Once” to amerykański musical z roku 2011 stworzony na podstawie filmu Johna Carneya z roku 2007 pod tym samym tytułem. Przedstawienie odniosło ogromny sukces zarówno w USA jak i w innych krajach – zostało nagrodzone m.in. ośmioma najbardziej prestiżowymi amerykańskimi nagrodami teatralnymi Tony (w tym za najlepszy musical i najlepsze libretto), a także nagrodą Grammy za najlepszą płytę musicalową. Napisana do filmu piosenka „Falling Slowly” (w polskim przekładzie „Krok za krokiem”) otrzymała...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Uciekinierki” w Teatrze Ateneum

    Dwie kobiece postaci z bagażami na różowo-niebieskim tle, kobieta ubrana na biało siedzi na walizce, obok stoi kobieta ubrana na niebiesko z walizką w ręku. Nad nimi biały napis dużymi literami:

    Margot, po 20 latach monotonnego życia rodzinnego decyduje się opuścić dom, by wreszcie spróbować egzystować na swoich zasadach. W tym samym czasie Claude opuszcza dom spokojnej starości, bo czuje, że jeszcze chwila, a zanudzi się tam na śmierć. Obie bohaterki dosłownie stają sobie na drodze w realizacji marzeń o nowym życiu. Tak rozpoczyna się seria emocjonujących przygód, które stwarzają uciekinierkom szanse na przyjaźń i demonstrację kobiecej solidarności, ale przede wszystkim poczucie, że...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Krawiec Niteczka” w Teatrze Lalka

    Rysunek mężczyzny z brodą w czerwonych spodniach i zielonej koszuli wspinającego się na rachityczną drabinkę z igłą z nicią w ręku na tle nieba. Niebieskie napisy na górze.

    Akcja teatralnej adaptacji baśni Kornela Makuszyńskiego rozpięta została pomiędzy pracownię krawiecką a… niebo. Droga, jaką odbywa tytułowy bohater pełna jest przygód i niebezpie­czeństw. W lalkowym przed­sta­wie­niu przyjaźń zostanie wysta­wiona na niejedną próbę, a serce nie raz zabije mocniej ze strachu albo z miłości. źródło: Teatr Lalka

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • Koncert Chopinowski w Starej Galerii ZPAF

    Logo, czerwony zygzak po lewej stronie, obok wyjustowany do prawego marginesu dużymi czarnymi literami tekst:

    Katarzyna Hushta fortepian FRYDERYK CHOPIN (1810-1849) Nokturn cis moll op. posth / Nocturne in C sharp minor op. posth. Grande Valse Brillante a-moll op. 34 nr 2 / Grande Valse brillante in A minor op. 34 no. 2 Walc cis-moll op. 64 nr 2 / Valse in C-sharp minor op. 64 no. 2 Nokturn Es-dur op. 9 nr 2 / Nocturne in E flat major op. 9 no. 2 Scherzo h-moll op. 20 nr 1 / Scherzo in B minor op. 20 no. 1 Mazurek B-dur op. 17 nr 1 / Mazurka in B flat major op. 17 no. 1 Mazurek e-moll op....

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Jentl” w Teatrze Żydowskim

    Białe napisy na tle czarnobiałego zdjęcia dwóch kobiet.

    „Jentl” Izaaka Baszewisa Singera i Leah Napolin na podstawie opowiadania „Jentl” Izaaka Baszewisa Singera. Współczesne odczytanie tekstu Singera rozsławionego przez film w reżyserii Barbary Streisand. Jej hollywoodzką interpretację uznaje się za kanoniczną, ale przez samego Singera uznana została za niezgodną z sensem i ideą zawartą w jego opowiadaniu „Jentl, chłopak z Jesziwy”. Przedstawienie solidaryzuje się z kobietami. Tymi sprzed wieków i tymi walczącymi o swoje prawa dzisiaj. Historia...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Cesarz” w Teatrze Ateneum

    Na czarnym tle, zdjęcie aktorów ubranych na czarno, na złotej kanapie siedzi starszy mężczyzna, sześcioro ludzi wpatruje się w niego. Na górze żółtymi literami tekst:

    Teatralna adaptacja słynnej książki Ryszarda Kapuścińskiego. Cesarz to wielogłosowa opowieść o władcy Etiopii Hajle Sellasje I i jego dworskiej świcie. Pod koniec lat 70-tych Cesarz był w Polsce lekturą obowiązkową. Czytelnicy bez trudu odnaleźli na dworze etiopskiego monarchy totalitarny „czerwony dwór” KC PZPR. Ale Cesarz, poddając analizie mechanizmy dworskie, bo to one z etiopskiego dyktatora czynią wszechmocnego władcę, zawiera przesłanie uniwersalne. Kapuściński mistrzowsko żongluje w...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Capri - wyspa uciekinierów” w Teatrze Powszechnym

    Czarno biała grafika. Z czarnego tła wyłania się horyzont budowany z poziomych białych pasów o rosnącej do środka szerokości. Na tle tych pasów ptak. Na górze biały napis

    Zapowiedź reżysera, Krystiana Lupy: Imperator Tyberiusz, Jezus Chrystus... Jean Luc Godard, Fritz Lang, Brigitte Bardot – Le mépris. Tu Jean Luc Godard kazał w swoim filmie „Pogarda” kręcić sceny ze swojej upartej wizji Odysei, na tarasie Casa Malaparte miał Odyseusz w ostatnim ujęciu filmu zobaczyć ojczystą Itakę. Ponieważ jednak śmierć producenta przerwała tę podróż, podróż Odyseusza, podróż Fritza Langa, podróż Jean Luc Godarda – Odys zostaje w tym domu razem z filmową ekipą... Tu, w...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „next to normal” w Teatrze Syrena

    Kobieta w czerwonej sukience, ostrożnie stawia kroki, na biało tekst:

    "next to normal" to rockowy musical o rodzinnej tajemnicy. W USA nagrodzono go Pulitzerem w dziedzinie dramatu oraz trzema nagrodami Tony, musicalowymi odpowiednikami Oscarów. Na Broadwayu spektakl wywołał sensację i został okrzyknięty przełomowym we współczesnych dziejach musicalu. Potężna dawka rocka w połączeniu z frapującym tematem pozwoliły zrewolucjonizować gatunek i od lat przyciągają tłumy widzów na całym świecie. Goodmanowie to pozornie normalna rodzina: Diana zajmuje się domem, Dan...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl