Kalendarz wydarzeń

  • „Dziadek do orzechów” w Teatrze Baj

    Zdjęcie ze spektaklu: aktorzy w kostiumach na scenie.

    W dawnych czasach ludzie i myszy żyli w zgodzie. Splot wydarzeń sprawił, że ich rody się poróżniły i, jak to często bywa, stały się największymi wrogami. Dawny konflikt nie został zażegnany i trwa do dziś. Powraca w pewną zimową noc na ulice Warszawy. Wrażliwa i empatyczna Klara oraz jej psotny brat Fred dostają w prezencie od ojca chrzestnego dziadka do orzechów, który okazuje się nie być zwykłą zabawką. To za jego sprawą spotykamy mściwego Króla Myszy. Wspólnie musimy stawić czoła mysiej...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Krawiec Niteczka” w Teatrze Lalka

    Rysunek mężczyzny z brodą w czerwonych spodniach i zielonej koszuli wspinającego się na rachityczną drabinkę z igłą z nicią w ręku na tle nieba. Niebieskie napisy na górze.

    Akcja teatralnej adaptacji baśni Kornela Makuszyńskiego rozpięta została pomiędzy pracownię krawiecką a… niebo. Droga, jaką odbywa tytułowy bohater pełna jest przygód i niebezpie­czeństw. W lalkowym przed­sta­wie­niu przyjaźń zostanie wysta­wiona na niejedną próbę, a serce nie raz zabije mocniej ze strachu albo z miłości. źródło: Teatr Lalka

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • Koncert Chopinowski w Starej Galerii ZPAF

    Logo, czerwony zygzak po lewej stronie, obok wyjustowany do prawego marginesu dużymi czarnymi literami tekst:

    Katarzyna Kraszewska FRYDERYK CHOPIN (1810-1849) Polonez A-dur op. 40 nr 1 / Polonaise in A major, Op. 40 No. 1 Polonez b-moll op. posth “Adieu” / Polonaise in B flat minor, Op. posth “Adieu” Nokturn cis-moll op. posth / Nocturne in C sharp minor, Op. posth Etiuda c-moll op. 12 nr 12 / Etude in C minor, Op. 12 No. 12 Etiuda E-dur op. 12 nr 3 / Etude in E major, Op. 12 No. 3 Etiuda c-moll op. 24 nr 12 / Etude in C minor, Op. 24 No. 12 Preludium Des-dur op. 28 nr 15 / Prelude in D flat...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • Sztuka 1. połowy XIX wieku (klasycyzm, romantyzm, akademizm) i architektura XIX wieku - kurs historii sztuki w Muzeum Narodowym

    Na białym tle, czerwone litery

    Wiek XIX kojarzy się nam z takimi ważnymi kierunkami w sztuce jak romantyzm, realizm czy impresjonizm. Dominującym wątkiem sztuki i kultury był jednak wówczas powrót do przeszłości – tematy historyczne w malarstwie i neostyle w architekturze. Z kolei najważniejszym i najbardziej cenionym przez oficjalną krytykę i publiczność kierunkiem pozostawał akademizm. źródło: Muzeum Narodowe

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Odjechana farsa” w Teatrze Komedia

    Ostrzegamy! „Odjechana farsa” – najbardziej odjechane i nieprzewidywalne dwie godziny twojego życia. Obejrzenie „Odjechanej farsy” może być przyczyną niemożności powstrzymania śmiechu i grozi intensyfikacją dobrego humoru. Przed wizytą w teatrze skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą. A potem, niezależnie co powiedzą... i tak przyjdź na „Odjechaną farsę”. Najwyżej umrzesz ze śmiechu... Czy w jednym niewielkim pokoju hotelowym zmieści się 10 osób, z których każda będzie miała swoje plany...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „(Nie)długo i szczęśliwie” - pokaz filmu w Artystycznym Domu Animacji

    Zdjęcie czterech młodych par siedzących na schodach na biało i pomarańczowo napis:

    Cztery małżeństwa dowiadują się, że ich śluby były nieważne, bo zostały udzielone przez osobę podszywającą się pod księdza. Czy zgodzą się po raz kolejny powiedzieć sobie "tak", a może wykorzystają tę nadarzającą się okazję do rozstania? źródło: DK "Włochy"

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Życie jest snem” w Teatrze IMKA

    Białe napisy na szarym tle. Tytuł pismem odręcznym.

    „Życie jest snem” jest niewątpliwie najważniejszym tekstem hiszpańskiego dramatopisarza Pedro Calderóna de la Barki. Filozoficzny dramat rozgrywa się w dalekim, zamorskim królestwie - w Polsce, choć sam autor nigdy w na naszych ziemiach nie przebywał. Calderón tworzy świat oparty o iluzje i zwątpienie w rzeczywistość, jednocześnie budując uniwersalny dramat walki o władzę. „Życie jest snem” jest bardzo pojemne. Można je odczytać jako dramat religijny albo wręcz przeciwnie - dramat wyzwolenia...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl

  • „Cząstki kobiety” w TR Warszawa

    Zdjęcie, dwie kobiety w mieszkaniu, próbują złapać różową wstęgę. W prawym górnym rogu na czerwono napis:

    Feministyczny, napędzany przez siłę i determinację kobiecych postaci dramat rodzinny, rozgrywający się we współczesnej Warszawie. Rodzinne spotkanie jak soczewce skupia problemy i wewnętrzne konflikty polskiego społeczeństwa. Główną bohaterką jest trzydziestoletnia Maja, która mierzy się z osobistą tragedią. Aby wyjść z życiowego zakrętu, musi zakwestionować całe dotychczasowe życie i na nowo zbudować relacje z bliskimi. „Cząstki kobiety” to poruszający obraz współczesnych kobiet, walczących...

    źródło: kultura.um.warszawa.pl